BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 25 Jun 2011

Bab 24 - Epilog cinta isabella

Bab 24
Epilog cinta Isabella
Bawaku pulang ke ruang rindumu

Bella dear…” suara mummy kedengaran melaung-laung dari tingkat bawah. Aku yang masih liat untuk bangun pagi hanya terus berbaring dengan malas di atas katilku itu. Mummy baru balik semalam tapi dia nampak begitu semangat menguruskan majlis persandinganku.
“ Abang…” panggilku dengan mata yang masih terpejam. Kemana pulak hilangnya suamiku itu. Selalu saja hilang bila aku memerlukan dirinya. Kerana tiada sahutan darinya itulah, aku memaksa diri untuk bangun. Aku memerhatikan diriku di dalam cermin.
Aku menggayakan bermacam-macam pose. Sesekali aku ketawa sendiri. Pandanganku jatuh kemudian kepada perutku yang kini mengandungkan anak kami. Aku menyentuh perlahan.
Masih belum nampak perubahan!
Aku tersenyum senang.
Bolehlah aku makan dengan sesuka hatiku. Sejauh ini, masalah pejabat sudah hampir selesai. Walaupun sudah lama aku tidak kembali ke pejabat, tapi kali ini aku bersyukur juga kerana mummy sudah mengupah seseorang yang berkaliber untuk memantau perkembangan pejabatku untuk sementara waktu. Kalau dia menunjukkan prestasi yang cemerlang, mungkin aku akan terus mengambilnya sebagai pegawai tetap.
Bella..” suara mummy menganggu lamunanku. Dia sudah tercegat di muka pintu sambil bercekak pinggang.
Aku tersengih.
You young mother, please take your shower now..” mummy mula membebel. Aku memekakkan telinga dan dengan selamba saja mengambil tuala. Aku sempat menjeling mummy sebelum beredar ke bilik mandi. Aku terdengar pintu bilik ditutup semula dan aku dengan perlahan menutup pintu bilik air. Itulah, sudah timbul semula sikap nakalku yang suka membakar kemarahan mummy.
Saatku berpaling, aku terkejut melihat Arif yang sedang bertuala di hadapanku! Dia sedang mencuci muka ketikaku masuk ke dalam bilik air itu. Aku betul-betul salah tingkah saat itu juga. Aku tidak selesa bila melihat dia begitu.
“ Kenapa a..aaa bang tak kunci?” soalku sambil berdiri membelakanginya. Aku rasa benar-benar malu saat itu walaupun itu bukan kali pertama aku melihatnya. Aku tidak pernah lagi mandi bersama dengan suamiku itu walaupun kami sudah ‘jauh’ di dalam hubungan.
Arif ketawa mesra.
Hangat deru nafasnya menampar ke pipiku. Tangannya menjalar, merangkul pinggangku.
Aku menelan liur.
Dia mula memberikan sentuhan hangat.
Aku menanti penuh sabar dengan tindakannya. Aku suka sentuhan Arif. Aku bagai terbang di awangan bila bersamanya. Mungkin kerana aku tidak bergerak itulah dia meneruskan niatnya ke arah yang lebih ‘hangat’ lagi.
“ Apa kata kita mandi bersama..” cadangnya dalam bisikan.
Aku semakin berdebar-debar bila Arif semakin mengeratkan rangkulannya.
“ Abangkan dah mandi..” balasku antara dengar dengan tidak.
Aku seperti di dalam penjara, pukauan aura kasihnya di kamar itu.
Arif mengunci pintu.
“ Mandi lebih lama pun tak apa…” bisiknya lagi, semakin hangat.

0 ulasan: