BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 19 September 2011

Bab 5- O.R.K.I.D

Bab 5
O.R.K.I.D
(ombak rindu kita indah desirannya)
… tunggu aku kembali
      Aku terkejut saat abah tiba-tiba ada di hadapan kami bersama senyuman. Dengan pantas aku melepaskan pelukanku daripada Dhani kerana malu benar pada abah. Senyuman abah nampak bahagia tetapi sinis bagiku.
      “ Abah ingat dah ada kopi panas..” ucap abah selamba lalu berlalu meninggalkan aku dan Dhani di situ. Ungkapan abah memukul hatiku lagi dengan perasaan malu benar.
      “ Abanglah ni!” marahku sambil memukul bahunya.
      Dhani hanya mengangkat bahu.
      “ Salah Sara sebab buat abang merajuk..” balasnya selamba saja, seolah menuduh aku yang membuatkan tingkah kami tertangkap di hadapan abah.
      Aku mencebik.
      “ Salah abang okey..” balasku dengan nada merajuk dan terus menjauhinya. Aku menghampiri sinki untuk mengisi air dan menanaknya untuk menyediakan kopi panas abah.
      “ La.. isteri abangkan..”sambungnya lagi tidak mahu mengalah.
      Aku tidak menjawab.
Malas melayan karenahnya lantaran aku yang ada kerja lain yang lebih utama lagi.
“ Sara..” panggil suamiku lagi.
“ Abang please… jangan kacau Sara.. Sara nak sediakan makan kita ni..” jawabku terus tanpa memberinya peluang meneruskan kata.
 Aku terus-terusan menolaknya hinggalah dia sengaja menghentikan langkahnya di muka pintu dapur bersama senyuman nakalnya. Aku sempat memberinya amaran untuk tidak menggangu waktuku lagi kerana aku tidak mahu abah terus menanti pulak.
Dia tanpa kuduga mencium pipiku.
Aku tersentak lantas mencubit geram pinggangnya. Aku mendengar dia mengaduh sakit tapi aku tidak peduli. Silapnya juga kerana melakukan begitu dengan curi-curi.
“ Sakitlah..”
Aku ketawa kecil.
“ Padan muka..”
Dia mempamer wajah merajuk dan cuba meraih simpati.
Aku ketawa manja.
“ Hmm.. abang kena belajar lebih lagi kalau nak raih simpati Sara..” sindirku selamba kepadanya yang nampaknya rajuk itu langsung tidak menarik hatiku.
Aku pantas melenggok ke dapur semula sebelum aku tinggalkan dia termangu di situ dengan senyuman manjaku.

0 ulasan: